PlaatsDenver Airport

Denver International Airport afgekort tot DIA is een nieuw gebouwd vliegveld op ongeveer 40 kilometer ten noordoosten van de stad Denver.

Het vliegveld is een belangrijke HUB van United Airlines, Frontier Airlines, Great Lakes Airlines en Southwest Airlines. En met meer dan 50 miljoen passagiers per jaar zit het in de top 20 van meest drukke vliegvelden wereldwijd.



PlaatsStartbanen

DIA beslaat een enorm gebied. Met 13540 hectare is het, het grootste burgervliegveld in de USA.

Het complex heeft op dit moment 6 startbanen. 5 van 3658 meter lang en een, 16R/34L van 4877 meter lang. Denver ligt hoog in de Rocky Mountains. Door de geringere luchtweerstand zijn wat langere banen nodig als op vliegvelden gelegen op zeeniveau. Door het ontwerp kan het later eenvoudig worden uitgebreid naar 12 startbanen. Helemaal klaar voor de toekomst dus.



PlaatsRails

Goed tot zover de toeristische informatie. Nu de rails Op Google maps zijn op dit moment (december 2015) bouw foto's van het gebied te zien. Op dit moment heeft het complex dus nog geen spooraansluiting. Men is druk bezig met het leggen van rails en de bouw van het station.

De lijn tussen Union Station en DIA is 36.5 kilometer lang. Overdag zal er ieder kwartier en in de vroege/late uurtjes ieder halfuur een trein langskomen. Er komen hier Electric Commuter Rail treinen te rijden.

Het station zit aan de zuidkant (de passagierskant) van het vliegveld onder/naast het Westin hotel. Het station zal hier over 6 sporen beschikken. 2 rails voor de nieuwe verbinding met Denver, 2 sporen voor de al operationele kleine metro lijn op het complex zelf. Doel van de overige 2 sporen is niet bekend.

De rails loopt door naar de stad Denver om daar aan te sluiten op Union Station in het centrum van de stad. Het bouwproject is gestart in 2009, met start van de daadwerkelijke bouw in 2011. Opening van de FasTracks East Corridor, was oorspronkelijk 2015, is echter opgeschoven naar 2016.

Op bovenstaande planning kaart is de lijn goed te zien in oranje. Tussen Union station en DIA zijn de nodige tussenstations al aangegeven. Dit zijn achtereenvolgens Union station, 38th Blake, 40th Colorado, Central Park, Peoria, Airport, 40th Avenue, Peña Boulevard en eindstation Denver Airport. Initieel komen er geen stations op het vliegveld zelf, bij de verhuurbedrijven en/of andere faciliteiten.

Het station Peña Boulevard zal waarschijnlijk niet vanaf het begin open zijn.



PlaatsInteressant

Al met al is deze plaats niet zo heel bijzonder wat betreft de treinen, wat het leuk maakt is de heisa eromheen, lees snel verder!



PlaatsConspiracy Theorieën

Met name in Amerika is er een grote groep mensen bezig met allerlei conspiracy theorieën. Bekende hiervan zijn de geruchten over aliens in Area 51, een werkende stargate in de Rockies, de aanslagen op 11 september en ook een van de nieuwste gerichten over het DIA vliegveld bij Denver.



PlaatsBunker

Volgens deze theorieën is er een enorme bunker gebouwd onder het vliegveld. De bunker zou 8 verdiepingen groot zijn en in totaal een vloeroppervlakte hebben van 45 km2. Hij zou worden gebruikt om belangrijke mensen onderdak te bieden op het moment dat de wereld in brand staat.

In het complex zijn de nodige verwijzen te vinden naar de Illuminati. Dit is een groep die de wereld in brand wil steken en dan op de resten een nieuwe wereld wil bouwen. Zeg maar een slechte SF film.



PlaatsKelder

Het complex heeft 4 kelders. Natuurlijk voor opslag en voorzieningen, er ligt echter ook een grote hoge kelderverdieping. Hierin ligt een groot niet in gebruik installatie, het bagage sorteer en transport systeem, voor de afhandeling van koffers. Dit zou het meest moderne systeem ter wereld worden. Helaas heeft men het nooit werkende gekregen. Na de nodige vertragingen en heel heel veel kosten heeft DIA er na 2 jaar er de steker uitgetrokken. Vervoer van bagage gaat nu via treintjes met de koffers op aanhangers, hetzelfde dus als op de meeste vliegvelden in de wereld. Maar dan wel door deze ondergrondse kelders.



PlaatsDeuren

Belangrijk in de theorieën zijn 2 deuren.

De eerste is een toegangsdeur aan de buitenkant. Deze is enkel met een toegangspasje te openen. Het deurnummer is T-47 M. Deze deur zou toegang geven tot een lift of aflopende tunnel (hierover lopen de meningen uiteen) tot de ondergrondse bunker.

De andere deur is in de United Airlines sectie. Het deurnummer hiervan is BE64B. Ook deze deur zou toegang geven naar een tunnel. In dit geval een 5 kilometer aflopende tunnel naar 5 ondergrondse bunkers.

Op deze plaats zijn in eerste instantie 5 gebouwen gebouwd. Toen bleek dat deze op de verkeerde plaats stonden (..) zijn deze afgebroken. Dit is natuurlijk erg verdacht. Volgens de theorieën zijn deze 5 gebouwen onder een dikke (heel dik) laag zand bedolven. De tunnel hiervandaan sluit aan op de tunnels onder het complex.



PlaatsReferenties naar de Illuminatie

De Illuminati is een geheime organisatie die een nieuwe wereld (new world order) wil scheppen door een nogal grondige zuivering. Op het complex staan de nodige vreemde kunstwerken. Ook is er een time capsule te vinden met het logo van de Illuminatie. Op de teksten staan New World Airport Commision, wat volgens sommigen slaat op de New World Order van de Illiminati



PlaatsSchilderij #1

Een kunstwerk waarvan de bovenkant doet denken aan de tekening voor It's A Small World, de bekende Disney attractie met de zingende poppen en het deuntje dat de rest van de dag in je hoofd blijft zingen.

Het onderste deel doet denken dat het schilderij is opgetild en laat zien wat eronder is verstopt. Het eronder deel zou dan moeten slaan op wat er onder DIA onder de grond zit. Dit is een afbeelding van een liggende (dode?) soldaat achtige figuur. Bedolven onder een hoeveelheid wapens, van zwaarden en degens tot en met tanks en gevechtsvliegtuigen, sommige vastgehouden door kinderen uit het bovenste deel. Erop heel schattig 2 (vredes)duifjes.

Je zou hier kunnen denken dat de bedoeling is dat kinderen uiteindelijk het geweld (oorlog) zullen overwinnen. Maar waarom hebben ze dan wapens vast. Is de toekomst gebouwd met wapens op de overlevenden?



PlaatsSchilderij #2

Het 2e schilderij toont eenzelfde soldaat achtige figuur. Dit keer levend. Naast hem aan de rechterkant een aantal verwoeste gebouwen. Aan de andere kant een rits vermoorde mensen en een rij huilenden erboven.

De regenboog boven de huilenden gaat over een de soort slagbeweging van een groot zwaard welke een (vredes)duif doormidden splijt.

Zou dit het teken zijn van de New World Order? Een toekomst gebouwd op de restanten van het heden?



PlaatsBeeld van het paard

Bij het naderen van DIA zie je als eerste dit 10 meter hoge blauwe beeld met sinistere duivelachtige rode ogen.

Dit zou symboliseren dat er hier duivelse plannen zouden worden uitgevoerd.



PlaatsAnubis

Een beeld van de Egyptische god Anubis. De god van de Dood. Ik denk dat veel mensen die toch een minder of grotere vliegangst hebben, al dan niet in combinatie met een dosis bijgeloof, dat niet als eens gunstig teken zullen hebben opgevat.
Het beeld was onderdeel van een tijdelijke expositie en is inmiddels verwijderd.

Als je een expo over Egypte neerzet, dan is er een goede kans dat Anubis langs komt. De Egyptenaren hadden echter andere gedachten over dood als wij. Het was gewoon een volgende fase.



PlaatsHet kruis

De meesten zal het al wel zijn opgevallen dat de landingsbanen vanuit de lucht ietwat vaag de vorm hebben van een hakenkruis. Volgens velen die de conspiracy theorieën aanhangen weer een bewijs dat er iets niet klopt. Tja, zo kun je overal iets achter zoeken.



PlaatsHet dak

Het dak van het stations gebouw is gemaakt van een soort fiber glas gemaakt met een Teflon coating. Dit dak kan 90% van het zonlicht reflecteren. Hiermee is het eenvoudig om het complex zomers koel te houden.

Een opmerkelijke bijkomstigheid van de coating is dat het radar stralen blokkeert. Het is dus niet mogelijk om met radar in het gebouw te kijken.
Een andere bijkomstigheid is dat door het blokkeren van warmte er geen warmte profielen te zien zijn. Wat warmte gevoelige apparatuur kan door muren heen worden gekeken en zijn vormen (onder andere van mensen) te zien.



PlaatsPresident Obama

Op 27 september 2014 passeerde de komeet Elenin de aarde. Dit was een bijna een botsing. De komeet passeerde de aarde op 40 miljoen kilometer afstand.

Op precies op dat risicovolle moment van passeren was de Amerikaanse president Obama in Denver. Dit zou (conspiracy theorie) wijzen op de aanwezigheid van een schuilkelder onder het complex om naar te vluchten in het geval van een daadwerkelijke botsing.



PlaatsGrond

Het gebied waar het vliegveld ligt is behoorlijk vlak. Dat is ook de reden waarom deze locatie is uitgezocht om het vliegveld te bouwen.

Om het complex te bouwen zou 110 miljoen kubieke yards aarde zijn verplaatst.

1 cubic yard = 764.554858 liter (zeg 765 liter)
110 miljoen yards = 84150 miljoen liter (zeg 84 miljard liter grond dus)
Liter is een volume maat. In een (1) m3 zit 1000 liter.

Eerst eens naar de lange landingsbanen kijken. Ik ga er hier even (gemakkelijk) vanuit, dat iedere landingsbaan van een 5 centimeter diep moest worden afgegraven ivm fundering, wegbed etc. De totale lengte van de landingsbanen is 23167 meter, dus zonder de taxi banen. De banen zijn 60 meter breed. Volume van de grond is dan 23167 x 60 x 0.05 = 69501.5 m3, dat is 69501000 liter grond. Dus voor het geheel afgraven van de landingsbanen moest 70 miljard liter grond worden verplaatst. We zijn dan al een heel eind.

De rest van de grond zal gebruikt zijn (aanname) onder de taxibanen, wegen, parkeerplaatsen, gebouwen (kelders etc).



PlaatsVerdiepingen

De gebouwen liggen op verschillende hoogtes ten opzichte van elkaar. Het is dan ook moeilijk te doorgronden wanneer je nu echt op grondlevel bent en wanneer op de 1e of 3e verdieping. Kelders en ondergrondse gangen en tunnels zouden hiermee ook kunnen worden verborgen.



PlaatsOntslagen

Al met al zijn er geen bewijzen voor ondergrondse bunkers. Geen foto's bouwtekeningen of andere punten. Dat zou ook logisch zijn omdat werkploegen na het afronden van een sectie werden ontslagen en vervangen door andere werkers. Hierdoor zouden er geen buitenstaanders inzicht gekregen hebben in het complex. En zou men een perfecte geheimhouding kunnen bereiken.



Copyright 2020 www.punthooft.nl
We do not collect cookies for advertisement. Your data is never send to third parties.